The augment use in Iliad 6: An evidential marker?

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cquiles
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The augment use in Iliad 6: An evidential marker?

Post by cquiles » Thu May 24, 2018 9:15 am

The augment use in Iliad 6: An evidential marker?, by Filip De Decker Les Études classiques 84 (2016), p. 259-317.

Abstract.-
This article discusses the augment use and absence in Iliad 6. In our research, we will only use forms that are confirmed by the metre. We therefore start by outlining which criteria are used to determine a metrically secure form and apply them to Iliad 6. Then we discuss the forms in which there are still doubts. To decide on those forms (both simplex and compound forms), we use the "Barrett - Taida method", which states that forms with doubtful augmentation can be analysed by comparing them to the metrically secure forms of the same paradigm. The corpus of forms that is thus obtained, will be the basis for the analysis. We divide the analysis in three parts : morphological, syntactic and semantic. At the end, we try to analyse the results with the theory of "evidentiality", the linguistic marking of information source.
Résumé.-
Cet article traite de l’emploi et de l’omission de l’augment dans le chant 6 de l’Iliade. Dans notre recherche, nous ne tiendrons compte que de formes assurées par la métrique. Nous commençons donc par préciser les critères utilisés pour déterminer quelles formes sont indubitables d’un point de vue métrique, et nous les appliquons au chant précité. Ensuite, nous discutons des formes douteuses. Pour trancher sur ces formes (simples ou composées), nous utilisons la méthode dite « de Barrett et Taida », qui veut que les formes douteuses du point de vue de l’augment peuvent être analysées en les comparant aux formes assurées par la métrique de même paradigme. Le corpus de formes ainsi obtenu servira de base à l’analyse, que nous divisons en trois parties: morphologique, syntaxique et sémantique. Pour terminer, nous tentons d’analyser les résultats avec la théorie de “l’évidentialité”, c’est-à-dire du marquage linguistique de la source d’information.
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Carlos Quiles - Academia Prisca

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